Som en uppföljning till Marias Johanssons uppskattade föredrag på Västerorts Trädgårdsstadsförenings förra årsmöte (2025) bjuder vi nu in till en vandring genom några trädgårdar i Äppelviken och Smedslätten.
Under ett par timmar i början av juni får vi möjlighet att ”gräva där vi står” – både bildligt och bokstavligt – och titta närmare på några av områdets trädgårdar med fokus på odling, jordhälsa och kompostering.
📅 Måndag 8 juni
🕓 Samling mellan kl. 16.00–16.30
📍 Nära Äppelvikens bokhandel
(Exakt adress skickas till anmälda deltagare)
Kvällen avslutas med fika i den tredje och sista trädgården, inte långt från Smedslättstorget, omkring kl. 18.00.
Praktisk information
- Oömma skor rekommenderas
- Inga redskap behövs 🙂
- Du bör kunna gå ett par km i hyggligt rask takt
Anmälan
- Anmäl dig gärna senast den 5 juni till:
- ✉️ david.bauner@archaea.se
- 📞 073-778 89 63
Varmt välkommen med din anmälan!
Med vänliga hälsningar,
David




